Laeb...

Tõrvandi raudtee viadukt ja Tartu Lääneümbersõit

Tartu läänepoolse ümbersõidu pikkus on 12 kilomeetrit ning see kulgeb mööda Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa trassi Kandikülast Uhtini. Rekonstrueerimise tulemusena ehitatakse Tartu läänepoolne ümbersõit neljarajaliseks esimese klassi maanteeks. Tööde raames ehitatakse lõigule 3 maanteeviadukti, üks raudteeviadukt  ja üks kergliiklustunnel.

Raudteeviadukti paigaldamisel kasutati unikaalset sillaehitustööd, kus varem valmis ehitatud 295 tonni kaaluv viadukt kraana abil õigesse paika tõsteti. Selleks kasutati spetisaalselt Eestisse toodud maailma üht suurimat mobiilset kraanat. Tööde teostamiseks vajalik rongiliikluse katkestus viadukti ehitusel oli kõigest 31 tundi. Selle ajaga eemaldati raudtee, kaevati viadukti jaoks auk, lõigati õigelt kõrguselt maha mai keskel rajatud vaiad, paigaldati tugiosad, tõsteti viadukt oma kohale, teostati tagasitäited viadukti otstes, paigaldati pealesõiduplaadid, taastati raudtee muldkeha ja pealisehitus.

Tööde tellija oli Maanteeamet, projekteerija Estkonsult OÜ ning peatöövõtja Nordecon AS.

Raudteeviadukti dekiplaat hüdroisoleeriti kahekomponentse külmalt paigaldatava kummbituumenseguga GRACE Servidek. Materjali kaitseks paigaldati GRACE Servipak 12 mm kaitsetahvlid. Viadukti külgtiibade sisepinnad, kaldasammaste tagaseinad ning pealsesõiduplaadid kaeti kummibituumenmastiksiga FEB Aquaseal Hyprufe. Samuti kaeti võõpisolatsiooniga tugimüürid ning maanteeviaduktide ja kergliikustunneli kaldasambad.

Share

Mida tegime

Teostasime raudteeviadukti dekiplaadi hüdroisolatsioonitööd GRACE Servidek&Servipak süsteemiga ning hüdroisoleerisime viaduktide külgtiivad, kaldasambad ning tugimüürid.

Mida kasutasime

GRACE Servidek
GRACE Servipak 12 mm
FEB Aquaseal Hyprufe